هاست ویندوزی یا هاست لینوکسی؟ کدام را بخریم ؟

اکتبر 22, 2020 بدون دیدگاه پیمان نجفی
میزبانی لینوکس یا میزبانی ویندوز

پیشگفتار

در مورد تصمیم گیری برای خرید و استفاده از هاست یا میزبانی وب ، دو رقیب اصلی وجود دارد: هاست لینوکس و هاست ویندوز. در حالی که لینوکس سیستم عامل مورد علاقه افرادی است که در کار میزبانی وب متبحر هستند ، بسیاری از تازه واردان به واسطه اعتبار نام تجاری و آشنایی با محصولات مایکروسافت به سمت ویندوز جذب می شوند.

بحث در مورد بهتر بودن ویندوز یا لینوکس سالهاست که ادامه دارد و احتمالاً هرگز تمام نخواهد شد. به این دلیل که هر دو سیستم عامل دارای نقاط قوت و ضعفی هستند، هرکدام کاری را میتوانند انجام دهند که دیگری میتواند. اگر به دنبال این هستید که حرفی قطعی مانند “این سیستم عامل بهتر است” یا “این سیستم عامل به درد نمیخورد” ، هیچ وقت موفق نمیشوید.

هر سیستم عامل مزایای زیادی دارد و تصمیم گیری برای استفاده از آن به اهداف میزبانی وب شما بستگی دارد. اگرچه نمی توانیم به شما بگوییم که یکی از آنها به طور قطع بهترین است ، اما می توانیم تمام مواردی را که باید در مورد لینوکس یا ویندوز بدانید رابگوییم تا انتخاب خود را در مورد اینکه کدام سیستم عامل نیاز شما را برآورده می کند ، مطلع سازید.

هاست لینوکس یا هاست ویندوز

اطلاعات کلیدی در مورد میزبانی لینوکس

قبل از اینکه بیشتر به مزایای عملی میزبانی وب لینوکس بپردازیم ، بیایید با بزرگترین نقطه فروش آن شروع کنیم: لینوکس یک سیستم منبع باز رایگان است. این به ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد هزینه های صدور مجوز ، از مزایای لینوکس استفاده کنند. این آزادی استفاده به این معنی است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب با تکیه بر لینوکس معمولاً هزینه های بسیار کمتری را نسبت به معادل ویندوز برای خدمات خود ارائه می دهند.

اگر در محدودیت های محدود بودجه کار می کنید ، به نظر می رسد میزبانی وب لینوکس از امتیازات بالاتری برخوردار است. گرچه لینوکس در سطح مالی بیشتر در دسترس است ، اما در سطح فنی شاید کمتر در دسترس باشد. انجام عملکردهای اساسی در Linux باید از طریق خط فرمان انجام شود ، وظیفه ای که اگر کاربر نمی خواهد سیستم خود را برهم بزند ، به دانش تخصصی زیادی نیاز دارد.

می توانید یک مدیر لینوکس استخدام کنید تا از طرف شما یکپارچه سازی نرم افزار کند ، اگرچه این کار هزینه اولیه میزبانی وب را نفی می کند یا یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) نصب می کنید ، که می تواند سرعت لینوکس را کاهش دهد. با این حال ، اگر می توانید بر لینوکس تسلط داشته باشید ، به سیستم عامل بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر دسترسی کامل خواهید داشت ، به علاوه قادر خواهید بود سرورها و نرم افزارها را بسیار راحت تر از ویندوز تغییر دهید.

لینوکس می تواند تقریباً از هر نوع وب سایتی که می توانید تصور کنید پشتیبانی کند ، خواه در حال راه اندازی یک وبلاگ شخصی ساده یا یک سایت تجارت الکترونیکی پیچیده باشید. اگر می خواهید از برنامه هایی مانند وردپرس ، پایتون یا Perl استفاده کنید ، Linux بهترین گزینه برای شما خواهد بود ، در حالی که این سیستم عامل همچنین به طور ترکیبی در اجرای PHP و MySQL تبحر دارد. ویندوز از پس PHP و MySQL نیز برمی آید ، اما لینوکس با در نظر گرفتن این دو قالب طراحی شده است ، بنابراین بیشتر مناسب اجرای همزمان هر دو است.

اطلاعات کلیدی در مورد میزبانی ویندوز

یکی از بزرگترین مزایای لینوکس هزینه آن است ، بنابراین شاید بتوانید بگویید این کار به کجا می انجامد. بسته های میزبانی وب ویندوز به طور کلی گران تر از نسخه های لینوکس خود خواهند بود ، زیرا سیستم عامل ویندوز منبع باز نیست و بنابراین تحت هزینه های صدور مجوز است. بسیاری قیمت سیستم عامل ویندوز را برای دسترسی به مارک تجاری آشنا ارزش در نظر می گیرند ، بعلاوه ممکن است دریابید که قیمت میزبانی وب ویندوز با یک سیستم پشتیبانی جامع تر برای کمک به شما در کار و راه اندازی همراه است.

اگر از یک گروه 100 نفره بخواهید که یک سیستم عامل را نام ببرند ، تعجب نخواهید کرد اگر 95 نفر از آنها با ویندوز به عنوان اولین پاسخ خود برگردند. از آنجا که ویندوز معمولاً توسط مشاغل پذیرفته می شود ، انتخاب منطبق بر سرورهای ویندوز برای سازگاری بیشتر با محصولات مایکروسافت منطقی خواهد بود. یکی از بزرگترین مزایای بسته سرور مبتنی بر ویندوز قابلیت دسترسی به آن است. رابط کاربری گرافیکی بصری و قدرتمند در سیستم دسک تاپ از راه دور خود حتی به مدیران تازه کار اجازه می دهد تا با اطمینان کارها را انجام دهند.

این وظایف برای یک مبتدی کاملاً مبتنی بر سیستم عامل لینوکس تقریباً غیرممکن است ، بنابراین واضح است که ویندوز از سهولت استفاده برخوردار است. با این وجود ، یک برنامه نویس مطمئن می تواند خط فرمان Windows از انعطاف پذیری و واکنش پذیری کمتری نسبت به معادل لینوکس برخوردار باشد ، در حالی که لینوکس هنگام میزبانی در برنامه ای مانند وردپرس روند بسیار نرم تری را ارائه می دهد.

برخی شرایط وجود دارد که تصمیم از دست شما خارج می شود و شما مجبورید میزبانی وب ویندوز را انتخاب کنید. اگر قصد کار با ASP.NET ، MS-SQL یا .NET Core را دارید ، به یک سرور ویندوز نیاز خواهید داشت. ASP.NET یک چارچوب اسکریپت نویسی قدرتمند است ، بنابراین مجبور شدن به انتخاب ویندوز در این مورد چیز بدی نیست. عملکرد بالا و زمان توسعه کم ASP.NET ، به علاوه ماهیت سمت سرور آن ، باعث شده است که بسیاری از افراد برای تأمین نیازهای خود به ترکیب معتبر این چارچوب و سیستم عامل ویندوز روی آورند.

و اما مشترکات میزبانی ویندوز و لینوکس

میزبانی ویندوز و میزبانی لینوکس از جهات مختلف مشابه است. هر دو می توانند PHP و MySQL را در خود جای دهند ، اگرچه ، همانطور که در بالا ذکر شد ، لینوکس مهارت بیشتری در اجرای هر دو مشترک دارد. مدیریت میزبانی حساب های کاربری کاربر برای هر دو سیستم عامل ساده است ، زیرا از طریق یک مرورگر وب مانند Safari یا Chrome به حساب خود دسترسی پیدا می کنید. شما حتی می توانید حساب میزبانی ویندوز خود را در Mac یا حساب میزبانی لینوکس خود را بر روی لپ تاپ ویندوز مدیریت کنید ، بنابراین در این زمینه انعطاف پذیری زیادی برای هر دو سیستم عامل وجود دارد.

هر سیستم عامل نیز به طور کلی قابل اعتماد است. به همین دلیل این دو مورد به محبوب ترین انتخاب برای میزبانی وب تبدیل شده اند. گرچه انجام اقدامات امنیتی مستقل همیشه مهم است ، ویندوز و لینوکس از نظر حفاظت و قابلیت اطمینان عملکرد خوبی دارند. مایکروسافت با امنیت سیستم عامل خود در سال های اخیر به لطف افزودن Credential Guard و محافظت از ماشین های مجازی ویندوز سرور 2016 پیشرفت چشمگیری داشته است ، در حالی که Linux با منابع کمی کار می کند و بنابراین می تواند به سرعت و با خیال راحت کار کند.

بین استفاده از ویندوز یا لینوکس برای میزبانی وب تفاوت زیادی وجود ندارد و هر کدام را که انتخاب کنید یک راه حل سرور عالی خواهید داشت. با توجه به رابط کاربری گرافیکی م andثر و توانایی اجرای ASP.NET ، ممکن است ویندوز برای مبتدیان ترس کمتری داشته باشد ، به علاوه ممکن است در زمینه های تجاری ارزش بیشتری داشته باشد. لینوکس برای کسانی که از خطوط فرمان و اصلاحات سرور اطمینان دارند و همچنین می خواهند هزینه های خود را کاهش دهند ، جذاب تر است.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده