آموزش تغییر صفحه پیش‌فرض IIS در ویندوز سرور

ژانویه 30, 2022 بدون دیدگاه پیمان نجفی
iis-page

گاهی اوقات URL وب سایت شما را به صفحه پیش فرض IIS یا (Internet Information Services) می رساند. موارد زیادی وجود داشته است که وقتی افراد لینک وب سایت خود را در مرورگر خود وارد می کنند  آنها را به صفحه index.aspx می برد. دلیل این امر تنظیم سند پیش فرض در IIS است. اما اگر با این مشکل مواجه شدید نگران نباشید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این را تغییر دهید.

1. در Windows Server 2022 خود، IIS را باز کنید.

2. Run را باز کرده و دستور inetmgr را تایپ کنید یا می توانید IIS را در منوی start جستجو کنید.

3.IIS manager در یک پنجره جدید باز می شود. در قسمت سمت راست، Connections، می‌توانید نام سرور خود را ببینید. روی آن کلیک کنید. سپس بر روی Sites کلیک کنید و سایت خود را انتخاب کنید.

4.روی Default Document کلیک کنید.

5.در بخش Default Document لیستی از اسناد مختلف را مشاهده خواهید کرد. این فهرست اسناد به ترتیب اولویت نزولی مرتب شده است. بنابراین فایلی که در بالای لیست قرار دارد بیشترین اولویت را خواهد داشت در حالی که یکی در پایان کمترین اولویت را خواهد داشت. در اسکرین شات زیر می بینید که فایل htm در مقابل index.php که کمترین اولویت را دارد، بیشترین اولویت را دارد. بنابراین هنگامی که به آدرس اینترنتی این وب سایت می روید، IIS در دایرکتوری مجازی جستجو می کند و سعی می کند این فایل ها را به همان ترتیب پیدا کند. به محض یافتن یک فایل، IIS صفحه را بارگذاری می کند.

6.همچنین می توانید یک صفحه پیش فرض را در این لیست اضافه کنید، که در وب سایت وجود ندارد.

اگر آن را در بالای لیست قرار دهید، IIS یک خطا نمایش می دهد. این نشان می دهد که هر زمان که به URL آن وب سایت می روید، IIS به دنبال فایل هایی به ترتیب لیست می گردد.

بنابراین یک کاری که باید انجام دهید این است که فایل پیش فرض را در بالای لیست قرار دهید تا بیشترین اولویت را داشته باشد. و اگر IIS بتواند در اولین مرحله فایل را پیدا کند، لازم نیست بقیه فایل‌ها را مرور کند، که باعث افزایش عملکرد وب‌سایت نیز می‌شود.

امیدواریم با این مقاله مشکل شما را حل کرده باشیم. اکنون وارد کردن URL وب سایت خود در مرورگر، شما را به صفحه Windows Server IIS نمی رساند.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده