میزبانی سرویس های ایران سرورمکس در دیتاسنتر امین

آگوست 16, 2021 بدون دیدگاه پیمان نجفی

دیتاسنتر امین یکی از مراکز پیشرو درزمینه‌ی میزبانی خدمات اینترنتی است که در چند سال اخیر، با بهره‌گیری از تیم‌‏های فنی متخصص و تجهیزات قدرتمند پاسخ‌‏گوی طیف گسترده‏‌ای از نیازهای کاربران بوده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه، نگه‌داری از سرویس‏‌های اینترنتی به یکی از دغدغه‌‏های اصلی سازمان‌ها و شرکت‏‌های بزرگ‌وکوچک تبدیل شده است. معمولا افراد برای جلوگیری از صرف زمان و هزینه‌‏های درخورتوجه از دیتاسنترها به‌عنوان میزبان سرویس‏‌هایشان استفاده می‏‌کنند. انتخاب دیتاسنتر مطمئن زمانی امری ضروری است که اختلالی کوچک می‌‏تواند خسارات سنگین و گاه جبران‌ناپذیری به کسب‏‌وکارها تحمیل کند.

آغاز به کار دیتاسنتر امین

دیتاسنتر امین با هدف فراهم‌کردن بستری قدرتمند و مطمئن به‌منظور ارائه‌ی سرویس‌‏های اینترنتی بنا نهاده شد. مراجع و استاندارد‏های بین‌المللی نظیر TIA-942 و ANSI/BICSI 002 مبنای طراحی این دیتاسنتر قرار گرفته‌‏اند و دست‏‌اندرکاران این مرکز توانستند تمامی قسمت‌‏های این دیتاسنتر را منطبق بر موارد ذکرشده در استاندارد TIA-942 دسته‌‏بندی TIER III اجرا کنند. این مرکز با تکیه بر افراد متخصص و استفاده از فناوری‌‏ها و تجهیزات به‌روز توانسته نیازهای طیف گوناگونی از کاربران شامل اداره‌ها و سازمان‌ها، مراکز عملی‌پژوهشی و دانشگاهی، مراکز فرهنگی و هنری و شرکت‏‌های دانش‏‌بنیان و خصوصی را برطرف کند.

ویژگی‏‌های دیتاسنتر امین

امنیت فیزیکی بسیار و مقاومت دربرابر نفوذ اشعه: استفاده از دو لایه دیوار بتنی و بهره‌گیری از شیلد الکترومغناطیس موجب شده تا این مرکز بتواند به کسب گواهینامه‌ی «حفاظت جامع دربرابر نفوذ جریان و اشعه‏‌های الکترومغناطیس» از سازمان پدافند غیرعامل کشور مفتخر شود.

نیروی برق بی‌وقفه: می‌‏توان زیرساخت‏‌های نیروی برق را مهم‌ترین قسمت تشکیل‏‌دهنده‌ی هر دیتاسنتر دانست. به‌دلیل اهمیت فراوان این قسمت سعی شده در طراحی دیتاسنتر امین، از باکیفیت‌‏ترین تجهیزات و لوازم به‌منظور تأمین برق بی‌وقفه استفاده شود. بهره‌گیری از دستگاه‌‏های دیزل ژنراتور قدرتمند، دستگاه‌‏های UPS ماژولار، PDUهای هوشمند و اجرای مستقل مسیرهای انتقال برق از ویژگی‌‏های برجسته‌ی طراحی این قسمت از دیتاسنتر امین به‌شمار می‏‌آیند.

سیستم کنترل محیط هوشمند: وجود شرایط محیطی نامناسب می‏‌تواند باعث تحمیل فشار بیش‌ازاندازه به سِرورها و درنتیجه، صدمه‌دیدن جدی به آن‌‏ها شود. کارکرد تجهیزات سخت‏‌افزاری در دما و رطوبت مناسب می‌‏تواند به عملکرد مطلوب‌تر و کاهش استهلاک منجر شود. در طراحی دیتاسنتر امین از فناوری مدرن In-Row Cooling استفاده شده که به‌عنوان یکی از فناوری‌‏های رایج به‌کاررفته در دیتاسنترها شناخته می‏‌شود.

سیستم اعلان و اطفای حریق بلادرنگ: استفاده از سیستم‌‏های اعلان و اطفای حریق هوشمند می‏‌تواند پیامد‏های منفی ناشی از حوادث مربوط‌به آتش‏‌سوزی را تا حد درخورتوجهی کاهش دهد. در دیتاسنتر امین، از سیستم پیشرفته نمونه‌‏برداری و آنالیز لیزری به‌همراه حسگرهای نقطه‌‏ای جهت تشخیص سریع حریق استفاده شده است. این مرکز به‌منظور اطفای حریق در کوتاه‏‌ترین زمان به گاز FM200 مجهز بوده که لطمه‏‌ای به تجهیزات و سرورها وارد نمی‏‌کند.

ظرفیت فراوان زیرساخت‌‏های ارتباطی: این مرکز از ارتباطات فیبر نوری با ظرفیت بسیار زیاد برخوردار است که از‌این‌طریق به اکثر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی داخل کشور (اعم از اپراتورهای ثابت و همراه) و شبکه‌ی ملی اطلاعات و شبکه‌ی بین‌المللی اینترنت متصل شده است. دیتاسنتر امین از پروتکل‌های IPv4 و IPv6 و BGP برای ارتباط سرویس مشترکین پشتیبانی می‌کند.

محافظت دربرابر تهدیدهای سایبری: با حرکت کسب‌وکارها به‌سمت ارائه‌ی خدمات آنلاین فرصت برای برخی از سودجویان فراهم شده تا از‌این‌طریق بتوانند به اعتبار کسب‌وکارها لطمه وارد کنند. دیتاسنتر امین برای اینکه مشترکانش دغدغه‌‏ای بابت این‌گونه مسائل و مخاطرات ناشی از آن نداشته باشند، در شبکه‌ی خود از دو لایه تجهیزات امنیتی قدرتمند استفاده می‏‌کند تا به‌صورت خودکار هرگونه تهدید سایبری را دفع کند.

پشتیبانی و نظارت و پایش مستمر: تیم عملیات و پشتیبانی (NOC) این مرکز به‌صورت ۲۴ ساعته در تمامی روز‏های کاری و تعطیل فعال بوده و مشترکان می‏‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز نیازها و درخواست‏‌هایشان را مطرح کنند. این تیم علاوه‌بر پاسخ‌گویی به درخواست‌‏ها، وظیفه‌ی نظارت بر سرویس‏‌های مشترکان را نیز برعهده دارد. به‌واسطه‌‏ی نظارت سیستم‌‏های مانیتورینگ هوشمند و بازدید فیزیکی تجهیزات همراه‌با تکمیل چک فهرست‏‌های روزانه درصورت مشاهده‌ی هرگونه خطا یا تهدید روی سرویس‏‌ها یا تجهیزات مشتریان این امر بلافاصله به ایشان اطلاع‌رسانی می‏‌شود تا موارد این‌چنینی باعث اختلال در روند سرویس‌دهی نشوند.

 

سبد محصولات و خدمات دیتاسنتر امین

سرویس اجاره فضا (Colocation): متقاضیان این سرویس می‌‏توانند با قراردادن تجهیزات سخت‌افزاری خود در دیتاسنتر امین از مزایای برق بی‌‌وقفه، ظرفیت فراوان پهنای‏‌باند داخل کشور و اینترنت بین‌‏الملل، محافظت دربرابر تهدیدات سایبری، پشتیبانی و نظارت مستمر و دیگر ویژگی‏‌های این مرکز بهره‌‏مند شوند.

سرور اختصاصی (Dedicated Server): برخی از سازمان‌‏ها و مؤسسه‌ها و شرکت‏‌های بزرگ حوزه‌ی کسب‌‏وکار برای ارائه‌ی سرویس‏‌های اینترنتی خود نیازمند تهیه‌ی سرورهایی با کارایی بسیار و امکانات مناسب هستند تا بتوانند به مشتریانشان سرویس باکیفیت و رضایت‏‌بخشی ارائه دهند. دیتاسنتر امین برای تأمین نیازهای این‌ مراکز سرور‏های قدرتمند با پیکربندی‌‏های متفاوت تدارک دیده تا مشترکان از بابت تهیه‌ی سخت‌افزار‏های پردازشی متناسب با نیاز‏های خود آسوده‌‏خاطر باشند.

سرور مجازی (VPS): افرادی که تمایل دارند تا با صرف کمترین هزینه بتوانند سروری برای ارائه‌ی سرویس‏‌های اینترنتی خود تهیه کنند، می‏‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند. سرور‏های مجازی دیتاسنتر امین در چندین طرح متفاوت ارائه می‏‌شود تا مشترکان بتوانند بهترین گزینه را متناسب با نیازهایشان انتخاب کنند.

رایانش ابری (Cloud Computing): دیتاسنتر امین برای آن دسته از مشترکانی که به‌دنبال تهیه سرویس‏‌های ابری هستند، خدماتی چون IaaS و SaaS و PaaS را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. از مزایای مهم‌ این دسته از خدمات می‏‌توان به اعمال بدون معطلی منابع درخواستی و پرداخت هزینه‌ها براساس میزان مصرف (Pay as you go) اشاره کرد.

مخازن لینوکس (Linux Repositories): این مرکز به‌منظور پایداری در ارتباط و افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ی ترافیک در نصب Packageهای موردنیاز سیستم‌عامل لینوکسی کاربران، مخازن توزیع‏‌های رایج لینوکسی ازجمله Ubuntu ،Debian ،Red Hat ،CentOS و EPEL راه‌اندازی کرده است. همچنین، این مرکز مفتخر است به‏‌عنوان Mirror رسمی توزیع‏‌های Ubuntu و Debian به کاربران داخل کشور خدمت‌رسانی می‏‌کند.

سرویس ثبت دامنه (DNS Hosting): سرویس DNS یکی از سرویس‏‌های مهم شبکه است که عملکرد نامناسب آن می‌‏تواند باعث بُروز اختلال و مشکلاتی در سامانه‌‏های مبتنی بر شبکه شود؛ بنابراین، مشترکان این دیتاسنتر می‌‏توانند به‌منظور آسودگی از عملکرد صحیح این سرویس، برای تعریف دامنه و اجزای مربوط‌به آن ازجمله زیردامنه‌ها، رکورد‏های A ،AAAA ،MX و… از سرویس میزبانی دامنه‌ی دیتاسنتر امین استفاده کنند.

سرویس پشتیبان‌گیری (Backup Service): نبود نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات یکی از دارایی‌های مهم‌ هر سازمان یا شرکت، گه‌گاه مشکلات بسیار جدی در روند کار آن‌ها ایجاد خواهد کرد. به‌همین‌دلیل، به‌منظور جلوگیری از تحمیل خسارت‌ها و هزینه‌های بسیار گران، وجود Backup Plan در دیتاسنتر مطمئن بسیار مهم است. دیتا سنتر امین با بهره‌گیری از قوی‌ترین سیستم‌های ذخیره‌سازی در لایه‌های مختلف و نیز کارشناسان مجرب در‌این‌زمینه، آماده‌ی همکاری و ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای پشتیبان‌گیری به مشتریانش است.

سرویس پشتیبانی ویژه (Special Support Service): برخی از مشترکان تمایل دارند از افراد متخصص و باتجربه برای راه‌اندازی و نگه‌داری و پشتیبانی سرویس‌‏های خود استفاده کنند. دیتاسنتر امین به‌دلیل برخورداری از تیم‌‏های فنی متخصص در زمینه‏‌های Virtualization ،Networking ،Cloud ،DevOps و Security امکان ارائه‌ی پشتیبانی ویژه از سرویس‏‌های مشترکان خود را فراهم کرده است.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات دیتاسنتر امین به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

منبع

وبسایت زومیت

دیتاسنتر امین

جهت خرید سرور سرور ایران از دیتاسنتر امین کلیک کنید.

جهت خرید هاست ایران از دیتاسنتر امین کلیک کنید.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده