10 اشتباه رایج بعد از راه اندازی سایت وردپرسی

فوریه 26, 2022 بدون دیدگاه پیمان نجفی

قبل از راه اندازی یک وب سایت جدید، هر کاربر چند اشتباه رایج وردپرس را مرتکب می شود. امروزه افراد بیشتری به دلیل راحتی و پشتیبانی آن از وردپرس استفاده میکنند.در این مطلب10 اشتباه رایج بعد از راه اندازی سایت وردپرسی را بررسی می کنیم.

مطمئنم؛ شما نیز ممکن است اشتباهات زیادی را مرتکب شده باشید، همانطور که من در روزهای آغازینم مرتکب شدم. وقتی تازه کار بودم، پلتفرم اشتباهی را انتخاب کردم و آنقدر پول خرج کردم که می توانستم به جای یک وب سایت سه وب سایت داشته باشم.

در این آموزش، شما قصد دارید در مورد اشتباهات وردپرس که می توانید قبل از شروع یا بعد از شروع کار از آنها اجتناب کنید، یاد بگیرید. می دانم که صحبت کردن درباره اشتباهات می تواند ترسناک باشد، اما همه ما از آنها درس می گیریم. مگه نه؟

این اشتباهات عبارتند از:

1.انتخاب یک قالب وردپرس اشتباه

همانطور که همه ما می دانیم، طراحی یک وب سایت وردپرس با موضوع وردپرسی که انتخاب می کنید تعیین می شود و افراد بیشتری به دنبال موضوع اشتباه می روند.

گاه و بیگاه مردم از اینکه وب سایتشان چقدر زشت به نظر می رسد شکایت دارند و ویژگی هایی را که همیشه می خواستند ندارند. گاهی اوقات، آنها وب سایت خود را با استفاده از یک موضوع پوچ شکست می دهند.

یک تم پوچ این است که شما یک تم ممتاز را به صورت رایگان از هر وب سایت شخص ثالث دانلود می کنید. خب، این یک نسخه کرک شده است و ممکن است حاوی کدهای مخرب باشد.

2.هر پلاگینی که پیدا کردید را نصب می کنید

برای یک وب سایت وردپرس، افزونه ها دارایی هایی برای ایجاد زیرساخت و بهبود عملکرد کلی هستند. مشکل زمانی رخ می دهد که افراد هر افزونه ای را که می بینند نصب می کنند.

باید بدانید که شرکت ها یا افراد شخص ثالث بیشتر پلاگین ها را توسعه می دهند. این بدان معناست که هیچ تضمینی وجود ندارد که هر افزونه با افزونه های موجود شما خوب کار کند.

یک افزونه با کدگذاری ضعیف می تواند کل وب سایت شما را خراب کند. بنابراین، اطمینان از آزمایش یک سرور محلی حیاتی است.

3.نداشتن پلاگین پشتیبان

ممکن است افراد زیادی را دیده باشید که از خراب شدن وب سایت خود و از دست دادن داده ها شکایت دارند. این به این دلیل اتفاق می افتد که آنها از وب سایت و پایگاه داده خود به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند.

اگر اهل فناوری هستید، می توانید از cPanel یا FTP برای پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس خود استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید با مسائل فنی سر و کار داشته باشید، همیشه باید یک افزونه پشتیبان نصب کنید.

UpdraftPlus می تواند یک انتخاب مطمئن باشد زیرا به شما امکان می دهد به طور خودکار از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن ها را در Dropbox یا سایر سرویس های ابری آنلاین آپلود کنید.

4.عدم به روز رسانی وردپرس

اولین قانون برای ایمن نگه داشتن یک وب سایت وردپرس، به روز نگه داشتن وردپرس است. برخی از افراد برای باز کردن وب سایت خود و به روز رسانی آن اهمیتی نمیدهند. در نتیجه وب سایت آنها آسیب پذیر می شود و شخصی آن را هک می کند.

این فقط در مورد وردپرس نیست، بلکه باید تم ها و افزونه های وردپرس خود را همیشه به روز نگه دارید. یک نسخه قدیمی از یک افزونه می تواند در کمترین زمان کل وب سایت را خراب کند.

5.انتخاب URL پیوندهای ثابت اشتباه

باید بدانید که اگر وب سایت خود را در WordPress.org دارید، می توانید یک URL پیوند دائمی سفارشی انتخاب کنید. برخی از کارشناسان آن را ساختار URL پیوند دائمی مناسب سئو می نامند.

همیشه باید از پیوند دائمی متشکل از نام دامنه و نام پست استفاده کنید. برخی افراد WordPress.org را با WordPress.com اشتباه می گیرند و از ساختار URL پیوند ثابت اشتباه استفاده می کنند.

6.داشتن یک وب سایت با زمان بارگذاری طولانی

طبق گفته گوگل، زمان بارگذاری صفحه یک وب سایت باید کمتر از سه ثانیه باشد. و اکثر کاربران وردپرس آن را نادیده می گیرند.

برخی ممکن است چندین پلاگین نصب کرده باشند یا موضوع بارگیری سریع را انتخاب نکرده باشند. ممکن است دلایل زیادی برای داشتن یک وب سایت کند وجود داشته باشد.

اگر شروع به کار کرده اید، همیشه باید به داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع فکر کنید، بنابراین بازدیدکنندگان شما به محض اینکه سعی کردند سایت شما را باز کنند آن را نبندند.

7.نصب نکردن پلاگین امنیتی

سالانه میلیون ها وب سایت هک می شوند و مردم وردپرس را به خاطر آن مقصر می دانند. خوب، امنیت وب سایت شما وظیفه شماست. راه های زیادی برای ایمن سازی وب سایت وردپرس در کمترین زمان وجود دارد.

اولین قدم نصب یک افزونه امنیتی است. می توانید از امنیت All In One، Wordfence، Sucuri، iThemes Security یا Bulletproof Security استفاده کنید.

اگر بتوانید مقداری پول خرج کنید، همیشه می‌توانید ویژگی‌های امنیتی ممتازی را که با نظارت 24  ساعته سایت و پشتیبانی مشتری ارائه می‌شوند، خریداری کنید.

8.عدم حذف محتوای آزمایشی

اگر کاربر جدید وردپرس هستید، باید بدانید که هر بار که وردپرس را نصب می‌کنید، یک پست وبلاگ آزمایشی و چند افزونه دریافت می‌کنید.

حذف محتوای آزمایشی و افزونه‌ها قبل از افزودن پست‌ها و افزونه‌های وبلاگ بسیار مهم است. زیرا اگر پست HELLO WORLD را حذف نکنید، در گوگل ایندکس می شود و تمرین تکنیک های سئو ایمن مهم است.

9.کپی و پیست کردن کدها از هر کجا

من می توانم درک کنم که داشتن اولین وب سایت چقدر هیجان انگیز است و شما می خواهید که بهترین باشد. اکثر کاربران قطعه کد را از یک وب سایت نامعتبر کپی و جایگذاری می کنند و با این کار سایت خود را نابود می کنند.

این یکی از اشتباهات وردپرس است که همه پس از شروع کار مرتکب می شوند. درک این نکته ضروری است که اگر فردی فنی نیستید، نباید با ویرایش فایل های کدنویسی وردپرس بازی کنید.

10.عدم ایجاد یک وب سایت پاسخگو

در عصر تلفن همراه، افراد بیشتری شروع به استفاده از تلفن همراه برای جستجوهای روزانه خود در گوگل کرده اند. بنابراین، این وظیفه اصلی شماست که وب سایت خود را برای تمام اندازه های صفحه طراحی کنید.

اگر یک طراح وب استخدام می کنید، از آن بخواهید که  وب سایت شما را برای هر دستگاه موجود در بازار بهینه کنند. وب سایت باید در مک بوک و همچنین روی یک تلفن کوچک زیبا به نظر برسد.

همه ما اشتباه می کنیم. اما مهمترین چیز این است که آیا از آن اشتباهات درس می گیریم یا نه. هر کس ، و همینطور دیدگاه آنها نسبت به رسیدگی به اشتباهات متفاوت است . در این متن 10 اشتباه وردپرس که همه بعد از شروع کار مرتکب می شوند را در کنار هم بررسی کردیم امیدواریم کمک زیادی در رفع اشتباهات به شما کرده باشیم.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده