آموزش ارسال مدارک برای ایرنیک

سپتامبر 8, 2022 بدون دیدگاه تارا سیف

در این مقاله با آموزش نحوه ارسال مدارک به منظور ثبت دامنه های ملی در ایرنیک آشنا خواهید شد.

ایرنیک معمولا برای همه دامنه ها درخواست ارسال مدارک نمی کند، ولی در زمان  ارسال درخواست برای برخی از دامنه ها که دارای عنوان خاصی می باشند این موضوع مطرح است، که اگر کاربری قصد ارسال مدارک را نداشته باشد. دامنه  ثبت شده لغو می گردد و ایرنیک آن دامنه را  برای عموم آزاد می نماید.

ضروری است در ابتدا برای کاربرانی که به اندازه کافی با ایرنیک و نقش آن در دامنه ها آشنایی لازم را ندارد توضیح اندک و مفیدی در این زمینه ارائه شود و پس از آن با نوع ارسال ایرنیک آشنا خواهیم شد. پایگاه فیزیک نظری (IRNIC)  کارگزار ثبت دامنه در ایران میباشد. که ارائه دهنده انواع شناسه های نیک یا (NICHANDIE) به کاربران میباشد.

برای ثبت دامنه های ملی شرایط و قوانین خاص مقرر شده است که همگی توسط ایرنیک تعیین  شده اند . بدین گونه تمامی کاربران برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف باید قبل  از هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت اقدام نمایند .

ایجاد این شناسه رایگان میباشد و ایجاد ، پرداخت هزینه و استفاده از آن زمان زیادی نمی برد.

مدارکی که باید  برای ایرنیک ارسال نمایید شامل موارد زیر است  که  در ادامه در مورد هر کدام توضیحات مختصر ومفیدی ارائه خواهد شد:

۱- تعهد نامه ی تکمیل شده

۲- مدارک هویتی

۳- مدارک حقوقی

(تعریف تعهد نامه )

تعهد نامه برگه ای  میباشد که ایرنیک از طریق ایمیل برای شما ارسال میکند . این فرم در قالب PDF به پیوست ایمیلی با عنوان ( درخواست ارسال تعهد نامه برای شناسه ) می باشد.

یک نمونه ایمیل دریافتی از ایرنیک

 

پس از باز کردن ایمیل فوق باید ابتدا این فرم را دانلود کنید و در سیستم کامپیوتر خود باز نمایید فرم به صورت پیشفرض با شناسه ومشخصات مالکیت مربوط به آن شناسه تکمیل وسپس شما باید آن را  پرینت کنید

 

هنگامی که فرم پرینت را کردید باید قسمت مشخص شده را امضا ، اثر انگشت ،تاریخ و در صورت نیاز مهر شرکت را در پایین فرم زده و دوباره فرم تکمیل شده را اسکن نمایید.

نمونه ای از فرم ( تعهد نامه )

 

 

مدارک هویتی چیست وچه کسانی باید آن را ارسال کنند ؟

منظور از مدارک هویتی همان کارت ملی و شناسنامه ی شما میباشد که باید هر کدام از این مدارک را اسکن کرده برای ارسال آن به ایرنیک باید اسکن رنگی از آن تهیه نمایید . این مورد برای اشخاص حقیقی به جز شرکت های ضروری می باشد.

 

مدارک حقوقی چیست؟  و چه کسانی باید آن را ارسال نمایند .

مدارک حقوقی شامل نوشتن در خواست در سربرگ رسمی شرکت مربوط یعنی( تعهد نامه باید در سربرگ چاپ شود) که توسط مقام مسئول باید مهر وامضا شده باشد و ارسال یک نمونه تصویر روزنامه رسمی یا مجوز ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی به ( جز اشخاص حقیقی )  الزامی می باشد  مدارک فوق را باید پس از آماده کردن اسکن نمایید و تصویر رنگی آن را برای ایرنیک ارسال کنید .

 

برای ارسال مدارک به ایرنیک باید مراحل زیر را دنبال کنید .

۱: وارد سایت نیک به نشانی nic.ir شوید.

۲:از منوی مشخصه های شناسه زیر منوی (ورود) را انتخاب کنید .

۳: در صفحه ورود به سامانه اطلاعات زیر را وارد کنید.

* شناسه یا پست الکترونیک

* گذر واژه

* CAPTCHA

* برروی دکمه ورود کلیک نمایید .

۴: پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در نیک منوی آبی بالای صفحه روی گزینه ( ارسال مدارک ) کلیک نمایید .

۵: در صفحه ارسال مدارک از قسمت ( مدارک مربوط به امور دامنه ) بر روی دکمه ی ( تکمیل فرم و ارسال مدرک ) کلیک کنید .

 

۶: در صفحه ی ارسال مدارک طبق  گفته زیر موارد را تکمیل کنید .

نام دامنه ها : در این قسمت می توانید نام دامنه یا دامنه های مورد نظر خود را وارد نمایید برای جدا کردن نام دامنه ها می توانید از کاراکتر (،) استفاده کنید . یا نام دامنه را در یک سطر وارد کنید .

*در خواست مرتبط با دامنه : گزینه ثبت دامنه به طور کلی را انتخاب نمایید.

*فایل مدرک با کلیک بر روی دکمه (choofile) می توانید فایل های اسکن تعهد نامه و مدارک هویتی را به ترتیب انتخاب و آپلود نمایید.

*کد امنیتی CATPCHAدر فیلد مربوطه وارد نمایید.

*در آخر بر روی دکمه ارسال مدرک کلیک نمایید.

 

نکته

۱: برای ارسال مدارک به ایرنیک تنها فایل های PNG ,JPG,TIFF,PDF با حجم کمتر از 5MD قابل ارسال میباشد.

۲: در مواقعی که در هنگام ساخت شناسه از اطلاعات صحیح استفاده نکرده باشید در این مرحله با مشکل مواجه خواهید شد  تنها مدارکی در ایرنیک تایید خواهد شد که مطابق با اطلاعات ثبت شده در شناسه و مقادیر صحیح باشد.

۳: ایرنیک مدارک ارسالی شما را بررسی کرده و در صورت تائید دامنه ی مورد نظر شما ثبت و فعال می شود.

 

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده