همه چیز درباره خرید سرور مجازی ربات تلگرام

نوامبر 6, 2021 بدون دیدگاه پیمان نجفی
سرور ربات تلگرام

سلام

امروز میخوایم در این مقاله پرارمتر هایی که برای خرید و کانفیگ سرور مجازی ربات تلگرام نیاز است را برسی کنیم.

با توجه به گسترش استفاده از پلتفرم تلگرام و افزایش کاربر های این شبکه اجتماعی محبوب به دنبال آن استفاده از ربات های تلگرامی در کاربری های مختلف افزایش یافته است.

طبق مستندات ربات تلگرام شما با توجه به ساختار و معماری کد های برنامه نویستان نیازمند یک هاست با سرور میزبان به عتوان میزبانی سورس api ربات تلگرامتان هستید.

در این مقاله خصوصیات یک سرور خوب برای ربات تلگرام را شرح میدهیم !

خرید سرور مجازی ربات تلگرام

خرید هاست ربات تلگرام

موقعیت سرور و پینگ به سرور تلگرام

موقعیت سرور شما و فاصله ان نسبت به سرور های تلگرام یک پارامتر خیلی مهم در بازدهی و سرعت پاسخ دهی ربات شما میباشد. از آنجای که بیشترین سرور های تلگرام در کشور هلند قرار دارد بهترین گزینه خرید سرور در آمستردام هلند میباشد. شما پایین ترین پینگ و لتنسی را به سرور های تلگرام تجربه کنید. تیم فنی سرور مکس با تحقیقات میدانی و تست های متعدد در چندین دیتاسنتر بهترین آن ها را برای میزبانی ربات های تلگرامی شما انتخاب کرده است.

نوع هارد سرور ربات

با توجه به درخواست های متعدد و بالای ربات های تلگرامی این امر واجب است تا سرعت بالا خواندن و نوشن برروی هارد و IO بالا در سرور وجود داشته باشد تا ربات در پاسخ گویی دچار تاخیر نشود. بهترین نوع هارد، هارد های Nvme میباشد. این نوع هارد ها فاقد دیسک سخت افزاری بوده و در حافظه nvme ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت بالاتری نسبت به گذرگاه SATA صورت می‌گیرد و علت آن مستقیم بودن ارتباط درایو با مادربرد است.

نوع CPU و فرکانس پردازنده

در انتخاب CPU تعداد کاربران و ربات هایی که میزبانی خواهند شد تاثیر گزار خواهد بود. در صورتی که ساختار ربات تلگرام شما میدلاین باشد مصرف CPU بالاتری را خواهید داشت. به همین دلیل باید سروری با تعداد هسته بیشتر و فرکانس پردازشی CPU بالاتری خریداری کنید.

کنترل پنل و کانفیگ سرور

در این مورد سلیقه ای عمل میشود. شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از کنترل پنل های محبوب Cpanel یا DirectAdmin را انتخاب کنید. در غیر این صورت میتوانید ربات را به صورت مستقیم برروی سرور راه اندازی کنید. پیشنهاد ما کنترل پنل Cpanel با وبسرور Litespeed میباشد.

وب سرور

وب سرور لایت اسپید با سرعت 50 برابری نسبت به وبسرور Apache گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در سرور های ربات تلگرام میباشد ولی به دلیل هزینه بالای لایسنس در صورتی که تعداد یوزر های ربات های شما و تعداد درخواست های ربات خیلی بالایی ندارید صرف نظر کنید. Apache میتواند پاسخ گوو نیاز شما حتی در حجم تجاری باشد.

سیستم عامل سرور ربات

در این مورد نیز شما باید به ساختار برنامه نویسی ربات خود رجو کنید. ولی در هر صورت باید از توضیع های لینوکسی سبک استفاده کنید. مانند centos یا Ubuntu و ورژن های بهینه شده و شبک شده برای افزایش راندمان کار استفاده کنید.

نتیجه گیری

ربات تلگرام یک امر جدا نشدی واجب در پلتفرم تلگرام میباشد و روزانه بر تعداد کاربران آن می افزاید بهتر است در انتخاب سرور میزبان ربات خود بیشتر بیاندیشیم تا پاسخ گویی به کاربران با سهولت و سرعت عمل انجام شود.

بهترین گزینه برای شما سرور مجازی ربات تلگرام سرور مکس میباشد. این سرویس برای راهاندازی انواع ربات بهینه شده.

هم چنین برای کاهش هزینه های ربات میتوانید از هاست ربات تلگرام نیز استفاده کنید.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده