نحوه ارتقا از ویندوز سرور 2019 به 2022

ژانویه 26, 2022 بدون دیدگاه پیمان نجفی

Windows Server 2022 جدید اکنون برای ارتقا در دسترس است. این سیستم عامل ایمن تر خواهد بود و سیستم‌عامل Windows Server 2022 اکنون cloud-friendly تر است و دارای ویژگی‌های Azure یکپارچه‌تر است. ادغام Azure اکنون بهتر از همیشه است. کاربران اکنون می توانند ویندوز سرور خود را در محیط مورد نظر خود از طریق یک کنترل پنل در Azure مدیریت کنند.

یکی دیگر از پیشرفت ها از نظر مقیاس پذیری بوده است. سیستم عامل سرور جدید تا 48 ترابایت حافظه ذخیره سازی را پشتیبانی می کند. برای کسانی که می خواهند برنامه های Tier1 را اجرا کنند، اکنون 2048 هسته منطقی دریافت می کنید که با 64 ضربه فیزیکی اجرا می شوند.

اما لیست به اینجا ختم نمی شود، بهبودهایی در کانتینرهای ویندوز نیز وجود دارد. این پیشرفت ها شامل افزایش سازگاری برنامه ها و Kubernetes است. Kubernetes قبلاً محبوب ترین پلت فرم ارکستراسیون کانتینر بوده است و اکنون آن را بهتر کرده اند. در ادامه راهنمای گام به گام ارتقا سرور را بررسی می کنیم

  • ابتدا از ویندوز سرور 2019 خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • فایل رسانه ای را باز کنید.

یک چک باکس در پایین، در کنار «I want to help make the installation better» می‌بینید. آن را بررسی کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.

  • از شما خواسته می شود که کلید محصول را وارد کنید.

شما می توانید کلید محصول سرور فعلی خود را در اینجا وارد کنید. اگر آن را فراموش کرده اید، می توانید آن را در ویژگی های سرور پیدا کنید. (اگر تنظیمات از شما خواسته است که وارد شوید)

  • در صفحه Select Image، باید تصویری را که می خواهید نصب کنید انتخاب کنید.

مطمئن شوید که تصویری که انتخاب می‌کنید برای همان نسخه سرور 2019 شما باشد، در غیر این صورت نمی‌توانید داده‌های خود را حفظ کنید. روی Next کلیک کنید.

  • برای حرکت رو به جلو، اعلامیه ها و شرایط مجوز قابل اجرا را بخوانید و بپذیرید.

  • اگر می‌خواهید فایل‌ها، تنظیمات و برنامه‌های خود را حفظ کنید، اولین گزینه را انتخاب کنید.

  • سپس نصب کننده دستگاه شما را تجزیه و تحلیل می کند.

روی دکمه Install در صفحه Ready to install کلیک کنید. با این کار فرآیند ارتقا شروع می شود.

این مقاله شما را در روند ارتقای ویندوز سرور 2019 خود به آخرین سرور 2022 راهنمایی می کند که با بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید همراه است.

کامنت ها هیچ دیدگاهی درج نشده